Site Loader

Kako ćete koristiti vreme zavisi isključivo od Vas!

Najbitnije je da ne “upadnete” u raspored i planove drugih.

Šta to znači?

Da li vam se desilo da ste ceo dan radili, izvršavali zadatke i, na kraju dana, vi se osećate premoreno, isrpljeno, nezadovoljno… I onda ide ona čuvena rečenica: „Ceo dan sam radio/la, a imam osećaj da ništa nisam uradio/la, a usput sam i premoren/a za bilo šta sada.”

E, to vam je znak da ste upali u raspored drugih i da, u stvari, ništa niste radili što bi vama značilo.

Zbog ovoga je jako bitno da planirate svoj dan. Da ono što je vama bitno stavite na prvo mesto.

Tada ćete, na kraju dana, iako možda umorni, osećati zadovoljstvo.

Mnogi prave veliku grešku, tako što po ceo dan proveravaju poslovni mail. Odredite sebi vreme kada ćete proveravati mail.

Sledeći put kad uhvatite sebe da po ceo dan gledate u telefon i pratite ko vam je poslao mail, setite se ovoga:

„The inbox is nothing but a convenient organizing system for other people’s agenda.” -Brendon Burchard

(Inbox (prijemno sanduče) nije ništa drugo nego prikladno organizovan sistem planova drugih ljudi)

Vreme je dragoceno i ograničeno. Morate ga zaštititi i mudro koristiti.

Pronalaženje strategije upravljanja vremenom koja vam najbolje odgovara zavisi od vaše ličnosti, sposobnosti da se samomotivišete i nivoa samodiscipline.

S obzirom da preduzetnici moraju da skaču između zadataka, skaču na pozive, prisustvuju događajima i da budu posebno pažljivi sa svakom odlukom koju donesu, pravilno upravljanje vremenom je neprocenjiva veština i izuzetno korisna na duge staze.

Za većinu preduzetnika je karakteristično stanje Burnout-a (sagorevanje na poslu). To je stanje stresa koje je veoma složeno, skup loših osećanja, misli i reakcija organizma na produženi stres, a koji je izazvan prekomernim opterećenjem na radnom mestu. To je kritično stanje potpune mentalne i fizičke iscrpljenosti usled stresa.

Da ne biste sebe dovodili u ovakvo stanje, Upravljajte svojim vremenom.

Napravite dugoročan plan

Dugoročno planiranje bi vam omogućilo da se bolje fokusirate i da lakše odlučite da li su vaši novi zadaci u skladu sa vašim ciljevima.

Definisanjem dobro poznatih obaveza koje su ključne za vaš uspeh, možete odrediti očekivani ishod i meriti ga jednom ili dva puta mesečno.

Kreirajte sistem određivanja prioriteta

Prioriteti se razlikuju za preduzetnike i oblikovani su oko rokova i važnosti izvršenja. Neretko smo skloni da propustimo osnovne stvari koje donose vrednost na duge staze ili da se nedeljama fokusiramo na jedan proces ostavljajući sve ostalo u zaostatku.

Naučite da date prioritet i dugoročnim aktivnostima koje su vam bitne za kasnije, i kratkoročnim ciljevima koji su neophodni za manje rezultate.

Identifikovanje zadataka koji vam najviše oduzimaju vreme i utvrđivanje da li ulažete svoje vreme u najvažnije aktivnosti može vam pomoći da odredite pravac delovanja. Dobar osećaj vremena potrebnog za rutinske zadatke može vam pomoći da budete realniji u planiranju i proceni koliko je vremena na raspolaganju za druge aktivnosti.

Razložite svoje aktivnosti na jednostavne

Uspešnost u upravljanju vremenom se vrti oko uspostavljanja procesa i njegovog razlaganja na male, operacije koje je lako shvatiti i obraditi, a koje ne zahtevaju intenzivnu potrošnju resursa.

Uspešni preduzetnici preuzimaju složen zadatak i razlažu ga na delove, čineći tako preostali proces lakšim za razumevanje i praćenje. Jednostavne operacije su jednostavne i njihovo izvršavanje ne zahteva i ne treba da zahteva desetine dodatnih pitanja.

Provera stvarnosti

Trudite se da se ne bavite sa više prioriteta istovremeno, jer to može blokirati vaš tok misli, pripremajući vaš mozak za burnout. Srž problema je često povezana sa skretanjem sa poslovnih ciljeva.

Kada se borite sa svojim tipičnim tokom posla, napravite korak unazad i ponovo revidirajte svoj plan. Pogledajte gde ste u tom trenutku i kako napredujete. Ako se čini da je sve na pravom putu, samo nastavite sa fokusom na rezultate i odbacite sva ometanja sa svoje liste.

Uvek poboljšavajte svoju strategiju

Bez obzira koliko je vaša strategija efikasna, uvek postoji prostor za poboljšanje. Za preduzetnika učenje nikada ne prestaje – bilo o poslovnom i ličnom razvoju, upravljanju vremenom i boljem životu.

Uvek pazite na zadatke koji vam predugo oduzimaju vreme ili zahtevaju vašu pažnju prečesto i pokušajte da ih optimizujete ili pojednostavite.

Počnite sa jednostavnim zadatkom

Ako tokom dana ne uradite složen zadatak, to će vas demotivisati i sprečiti da vidite napredak u vašem nedeljnom planiranju.

Odličan način da se probije led je da počnete sa trivijalnim i brzim zadatkom koji bi vam dao prednost. Ovo će pokrenuti vaše samopouzdanje i omogućiti vam da se kasnije fokusirate na složenije zadatke.

Kada ste do guše u svojim zadacima koji se preklapaju, često gubite perspektivu o svrsi ovih zadataka.

Pravite redovne pauze između aktivnosti i uskladite svoj napredak sa svojim ciljevima. Izađite i prošetajte, udahnite malo svežeg vazduha i opustite se na trenutak – ovo bi donelo i neke kreativne ideje koje možete primeniti u svom radu.

Post Author: admin